T-matic Systems w „Rzeczpospolitej”

Logo dziennika "Rzeczpospolita"

 „Poradnik przedsiębiorcy: oszczędności w firmie” – to tytuł dodatku do dziennika „Rzeczpospolita”, na łamach którego wypowiadają się eksperci firmy T-matic Systems oraz innych spółek z Grupy Arcus.

Na łamach „Poradnika przedsiębiorcy: oszczędności w firmie” eksperci tłumaczą jak oszczędzać pieniądze w firmach i instytucjach. Z pomocą przychodzą coraz bardziej dostępne cenowo nowoczesne technologia. Eksperci Grupy Arcus wyjaśniają m.in. jak obniżyć koszty druku dzięki wydajnym drukarkom oraz urządzeniom wielofunkcyjnym Kyocera oraz systemom kontroli wydruku. Natomiast przedstawiciele T-matic Systems wyjaśniają zalety zaawansowanych narzędzi telematycznych w monitorowaniu flot.

Precyzyjne monitorowanie floty pojazdów pozwala m.in. na obniżenie kosztów paliwa, ograniczenie liczby szkód w firmowej flocie pojazdów i znaczną redukcję kosztów ubezpieczenia. Dzięki telematyce rośnie też poziom bezpieczeństwa kierowców.

Już wkrótce dzięki dzięki współpracy T–matic Systems i firmy doradczej Audytel z firmą ubezpieczeniową Link4 przedsiębiorcy będą mogli obniżyć koszty ubezpieczania flot. Partnerzy wspólnie wdrażają Driver Behavior Analysis System (DBAS) – narzędzie, które pozwoli ubezpieczycielowi elastycznie ustalać wysokość składki w zależności od realnych zachowań kierowców flotowych na drodze.

– To pierwsze tak zaawansowane i kompleksowe wdrożenie telematyki w polskim sektorze ubezpieczeniowym – wyjaśnia na łamach dodatku do „Rzeczpospolitej” Piotr Pastuszka, Prezes Zarządu T-matic Systems. Celem projektu jest zwiększenie bezpieczeństwa kierowców oraz zmniejszenie kosztów utrzymania flot, na które w dużej mierze składają się składki ubezpieczeniowe. – Zamontowane w samochodzie urządzenie, tzw. blackbox, będzie zbierało informacje dotyczące stylu jazdy kierowcy flotowego (m.in. o dynamicznych przyspieszeniach, prędkości czy gwałtownych hamowaniach) i przesyłało je do serwera, na którym zainstalowany będzie silnik scoringowy służący do analizy danych. Finalnie klient otrzyma informację zwrotną na temat stylu jazdy kierowców.